Friday 8 May 2015

Bila Trauma Berakhir

Banjir besar yang bermula 21hb Disember  2014 dan berakhir 28hb Disember  2014 meninggalkan  kesan dan trauma yang mendalam  di hati mangsa - mangsa banjir.
Bukan sahaja kehilangan  harta benda malahan terpisah  dengan keluarga di saat air bah mula melanda seakan meninggalkan  trauma untuk aku jua.
Semasa itu apa difikiran  ialah untuk mencari kawasan  tinggi menyelamatkan nyawa sendiri dan orang sekeliling.
Pelbagai  ujian  ditempuhi dan syukurlah  dapat dilalui  dengan tabah.
Sehingga hari ini kesan2 banjir itu masih ada setelah  lima bulan berlalu. Setiap kali diingati  atau di tanya peristiwa banjir itu  air mata pasti bergenang. Aku juga sebolehnya tidak mahu mengingati peristiwa itu. Ianya  sebuah memori yg akan menjadi sejarah dalam hidupku namun ianya indah  dan pahit untuk dikenang.
Aku akan bercerita di lain kali peristiwa itu tapi kali ini aku ingin berkongsi  hobi aku yang mula aku cuba terapkan semula.
Bunga, pokok tanaman dan istimewanya Orkid...

No comments:

Post a Comment

Cuti hujung minggu

 Semalam adik AK mengajak AK berkelah di air terjun berdekatan rumah. Sudah lama sebenarnya tidak berkunjung ke sini semenjak banjir melanda...