Sunday 6 July 2014

Buka Puasa Di Pantai Dalam

Hari ini sudah melewati 8 Ramadhan bermakna masuk hari ke 8 umat Islam berpuasa.
Teringat seminggu berpuasa di perantauan banyak suka duka ditempuhi. Tapi aku tidak takut dan sememangnya merindui saat itu. Apa yang paling best ialah apabila aku dan teman-teman berpakat memasak kerana cafe di sana di tutup sepanjang bulan puasa.
Aku sebenarnya lebih suka makan di rumah dan sangat malas untuk keluar. Malas untuk berebut-rebut dengan orang lain di bazar ramadhan. Lagipun selera bazar ramadhan walaupun beraneka juadah tapi masih lagi tidak sama dengan tekak aku.
Aku lebih rela makan ala kadar di bilik penginapanku.
Seminggu berpuasa di sana adalah sekali aku keluar berbuka bersama teman-teman di Kg. Pantai Dalam. Aku lupa pula apa nama tempat itu.
Dari foto yang aku sertakan agak-agak sesiapa yang pernah sampai ke situ mesti tahu di manakah tempat ini.

No comments:

Post a Comment

Cuti hujung minggu

 Semalam adik AK mengajak AK berkelah di air terjun berdekatan rumah. Sudah lama sebenarnya tidak berkunjung ke sini semenjak banjir melanda...