Wednesday 5 June 2013

Pakai Jam Tangan Kanan atau Kiri?

Uols pakai jam tangan kanan atau kiri?
Aku pakai jam tangan kanan. Ada maksud ke? Entahlah tapi dari dulu aku pakai jam kat tangan kanan. Aku jadi pening dengan masa kalau pakai jam kat tangan kiri sebab aku akan selak lengan baju kanan aku bila nak tengok jam. Pernah aku pakai jam kat tangan kiri, saja testing tukar , bila masa nak tengok jam aku seperti biasa selak tangan kanan. Uols tahu tak apa yang terjadi?
Hehehe... Kalau di ingatkan peristiwa ini aku mesti tersenyum sorang-sorang.
Lepas tu gabra habis kat manalah aku dah letak jam tu. Berlari ke bilik surau kebetulan waktu zohor masa tu cari jam. Takde jumpa. Aku berlari ke bilik air pula manalah tau tertinggal kat bilik air. Tak jumpa juga. Panik betul aku sebab aku tak boleh hidup tanpa jam.
Lepas tu masa solat zohor pun jadi tak berapa khusyuk dah sebab asyik teringat pasal jam tangan aku yang dah kuanggap hilang tu. Kemudian seusai solat aku pun lipatlah telekung solat sambil angkat tinggi kedua belah tangan gaya melipat kain telekung macam mana? Apalagi terkejut aku bila melihat jam tangan aku kat tangan kiri. Masya Allah... Apa yang aku dah buat ni.. Sejak itu aku jadi takut nak pakai jam kat tangan kiri takut jadi nyanyuk lagi. Nanny oh nanny..!
Jom tengok apa kata Ustaz Azhar Idris pasal jam tangan kanan atau tangan kiri.


Terpulang kepada uols nak pakai tangan kanan atau kiri.

No comments:

Post a Comment

Cuti hujung minggu

 Semalam adik AK mengajak AK berkelah di air terjun berdekatan rumah. Sudah lama sebenarnya tidak berkunjung ke sini semenjak banjir melanda...