Tuesday 4 June 2013

Selamat Pagi

Selamat Pagi. Good morning. Sobahal nur... Itu je 3 bahasa yang aku tahu mempunyai maksud yang sama. Aku ingat2 lupa bahasa Cina tapi dah tak berapa reti nak sebut... Chosan? Entah aku pun dah lupa menjak ex-bfren aku passaway 15 tahun lepas.
Eh! Jam kat meja santai aku ni dah kul 10.49 pagi. Kat tempat uols dah kul berapa ya?

Uols dah breakfast? Ke ada yang puasa Rejab? Aku sarapan pagi ni ngn 'Jus Granada Giffarine'. Woit uols pernah dengar brand Giffarine tak? Ala product glamer dari Dr Nalinee Paibong dari Thailand. Cuba tengok pengasas Giffarine ni masa dia umo 51 tahun. Awet muda yooo....

Sarapan Tidak Mencukupi
Hasil kajian terhadap 6,746 orang yang dijalankan selama empat tahun mendapati bahawa seseorang yang mengambil sarapan yang mengandungi 300 kalori pada waktu pagi akan meningkatkan pertambahan berat badan sebanyak dua kali ganda berbanding orang yang mengambil 500 kalori. Hal ini kerana sarapan yang tidak mencukupi akan menyebabkan seseorang makan banyak kali sepanjang hari.

Sumber: Rapi Bil.160 (1 Mei 2013)


No comments:

Post a Comment

Cuti hujung minggu

 Semalam adik AK mengajak AK berkelah di air terjun berdekatan rumah. Sudah lama sebenarnya tidak berkunjung ke sini semenjak banjir melanda...